Nicklas Hermansson - År 2049

 Hur ser världen ut om 28 år? Året är 2049, de flesta bor i städer, en tredjedel i öknen. Robotarna och artificiell intelligens har förändrat samhället från grunden. Människans kompetens mäts utifrån tre superkrafter: kommunikation, kreativitet och empati. Reklamen är död och spegelvärlden är ett faktum. Dina Ray-Bans AR-funktion förvandlar misslyckade Tinder-dejter till spöken. Den fysiska världen har smält samman med den digitala. Allt är ett.
 
Vad är det egentligen som väntar runt hörnet? Hur kommer vi att kommunicera? Och vilka yrken och kompetenser ska man satsa på för att vara en vinnare när den digitala världen smälter samman med den fysiska?
 
Mediepionjären Nicklas Hermansson var med och förvandlade Aftonbladet till en digital förebild världen över innan han blev kreativ chef på en av världens mest prisbelönta Brand Studios. I dag driver han mediehuset NomoFomo (No More of Missing Out) som erbjuder omvärldsanalys genom föreläsningar, poddar och nyhetsbrev. Dessutom är han framtidsspanare åt tidningen Dagens Media – vilket betyder att han har synat en halv miljon nyheter, trender, studier och uppfinningar de senaste åren för att förstå vart världen är på väg.

En otroligt givande och spännande föreläsning för alla som vill ta en tidsresa in i framtiden!

Kontakta oss om ni önskar få en skräddarsydd framtidsspaning på er bransch. 

 

Workshop

Nicklas erbjuder även workshops för mindre grupper om ca. 0-15 personer. Fördjupa er i marknadsföring och kommunikation runt ert varumärke och bolag. 



Nicklas Hermansson - År 2049

Kreera web&design Logo