Care of Carl lanserar kampanj med Jens Lapidus

Onlinebutiken för herrkläder Care of Carl utökar sitt lyxsortiment. Nu lanserar varumärket en kampanj med författaren Jens Lapidus för att förstärka sin premiumposition.

Care of Carl, investerar i sin produktportfölj genom att introducera två nya lyxvarumärken. Italienska Kiton och Marni adderas i dagarna i avdelningen ”Luxury Brands”.

Utökningen marknadsförs genom en digital kampanj som frontas av författaren Jens Lapidus som kommer att gå i Care of Carls egna sociala kanaler.

– Samarbetet med Jens Lapidus är superspännande på så många sätt. Inte minst sett till vår gemensamma målgrupp men också stilresan vi delar. Vi genom vårt fokusskifte från konfektion och klassisk herrstil till ett mer avslappnat men fortfarande dressat sortiment och Jens från rättegångssalens mörka kostymer till en leisure-orienterad men sober klädstil, mer anpassad efter hans nuvarande säger, säger Rasmus Motten Wernerby head of brand på Care of Carl i ett pressmeddelande.

Samarbetet mellan Care of Carl och Jens Lapidus kommer att fortgå under våren och innefattar flera aktiviteter.

– Samarbetet ligger i linje med vad vi vill åstadkomma med Jens varumärke. Att det dessutom handlar om en vidaresatsning på deras Luxury Brands- koncept gör inte saken sämre, det känns helrätt, säger Jonas Ahnlund från Next Level Group, som företräder Jens Lapidus när det kommer till kommersiella samarbeten.

Kreera web&design Logo