Kakor för en bättre upplevelse

Vi använder s.k. enhetsidentifierare eller kakor (cookies) för att anpassa innehåll och annonser till dig som användare, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik för att bli ännu bättre. Vi använder cookies för marknadsföring, statistik och användarspecifika inställningar för att skapa en bättre upplevelse för dig. Här kan du både spara dina kakor och äta dem!

Anpassa kakor
Strikt nödvändiga cookies
Dessa cookies är nödvändiga för att ge dig tjänster som är tillgängliga via vår webbplats och för att du ska kunna använda vissa funktioner på vår webbplats.

Utan dessa cookies kan vi inte erbjuda dig vissa tjänster på vår webbplats.
Funktionscookies
Dessa cookies används för att ge dig en mer personlig upplevelse på vår webbplats och för att komma ihåg val du gör när du använder vår webbplats.

Vi kan till exempel använda funktionalitetscookies för att komma ihåg dina språkinställningar eller komma ihåg dina inloggningsuppgifter.
Spårningscookies
Dessa cookies används för att samla in information för att analysera trafiken till vår webbplats och hur besökare använder vår webbplats.

Till exempel kan dessa cookies spåra saker som hur länge du spenderar på webbplatsen eller de sidor du besöker, vilket hjälper oss att förstå hur vi kan förbättra vår webbplats för dig.

Informationen som samlas in genom dessa spårnings- och prestandacookies identifierar inte någon enskild besökare.
Inriktnings- och reklamcookies
Dessa cookies används för att visa reklam som sannolikt kommer att vara av intresse för dig baserat på dina surfvanor.

Dessa cookies, som serveras av våra innehålls- och/eller reklamleverantörer, kan kombinera information som de samlat in från vår webbplats med annan information som de självständigt har samlat in om din webbläsares aktiviteter över deras nätverk av webbplatser.

Om du väljer att ta bort eller inaktivera dessa inriktnings- eller reklamcookies kommer du fortfarande att se annonser men de kanske inte är relevanta för dig.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor, exempelvis Youtube och Spotify.

Tillåt alla cookies
Tillåt valda
Carina Berg ny delägare i hudvårdsbolaget – ska vara företagets ansikte utåt

Carina Berg ny delägare i hudvårdsbolaget – ska vara företagets ansikte utåt

Carina Berg blir del av växande trenden där kändisar kliver inom både delägare och reklamprofiler i startups.

De senaste åren har vi sett flera exempel på kändisar som kliver in som både delägare och ansikten utåt för startup-bolag. Två exempel är Meds och Måns Zelmerlöw samt Klarna och Snoop Dogg. 

 Nu gör Carina Berg samma sak när hon kliver in som delägare i hudvårdsbolaget Skinome. Det första steget i Bergs ambassadörsskap är den digitala utbildningen ”Hudvårdsskolan med Berg och Dr. Gillbro” som hon leder tillsammans med Skinomes grundare Johanna Gillbro.

– Det har varit som en uppenbarelse för mig att förstå att det jag hållit på med under alla år, smörjt, peelat och behandlat, inte alls varit särskilt bra för min hud. Vanlig hudvård innehåller så mycket ämnen som inte alls är där för hudens bästa utan för produktens bästa. Helt enkelt för att produkten ska hålla länge och kunna stå på ett lager i åratal eller i vårt varma badrum, och det kan man ju tycka är perfekt som kund eller som tillverkare då det blir mycket lönsammare och enklare. Skinome har tänkt precis tvärtom och bestämt sig för att utgå från vad huden vill ha, säger Carina Berg.

I skolan, som sänds via Skinomes sajt, kommer de ta upp en lång rad aktuella ämnen inom ramen för hudvård, från vad som egentligen fungerar till vikten av en sund bakterieflora. Utöver delägar- och ambassadörsskapet kliver Carina Berg även in i Skinomes styrelse. 

– Vi får frågor i princip varje vecka från olika hudvårdsföretag som är intresserade av att jobba med Carina. När vi först kom i kontakt med Skinome kände vi direkt att det var något helt annorlunda. Både när det kommer till produkterna men även personerna bakom, alltifrån grundare, forskare till vd. En aktör som vill slå sig in på en väldigt etablerad marknad och bygga sitt egna space på kundens sida genom transparens och utbildning, säger Jonas Ahnlund på Next level group som hanterar Carina Bergs kommersiella samarbeten.

Utbildningen är producerad av Next lever studios.

Kreera web&design Logo