Eva Röse frontar startup: “Vill slå hål på myter“

Skådespelaren Eva Röse tar plats i en serie kortfilmer för den svenska hudvårdsstartupen Skinome.

Skinome, som lanserades 2020, arbetar sedan tidigare med ambassadörer för varumärket, bland andra tv-profilen Carina Berg. Valet av Eva Röse sker i samband med att Skinome vill trycka på sin usp: att hudvården är “färsk“ och inte innehåller konserveringsmedel. Serien, som släpps i september, går under namnet “Hudvårdsmyt eller sanning med Eva Röse“.

– Mitt yrke har genom åren utsatt mig för enorma mängder av hudvårds- och så kallade skönhetsprodukter. Inte alltid med positiva resultat. Efter min film Underkastelsen 2009, som belyser effekterna av de tiotusentals kemikalier vi dagligen använder, väcktes mitt engagemang som konsument. Jag vill slå hål på myter och få fler att ifrågasätta dyra, onödiga produkter som lovar för mycket, säger Eva Röse i ett pressmeddelande.

Kreera web&design Logo