4 april, 2020
Dagens Opinion
När Tradera låter kända personer auktionera ut sina erbjudanden till förmån för Radiohjälp smäller Nyamko Sabunis analoga lunch högre än Ardalan Shekarabis digitala. De är de enda politikerna som deltar bland en rad kändisar.
När corona bröt ut började auktionssajten Tradera på att fundera på vad den kunde göra för att bidra och landade i en insamlingsauktion där pengarna skulle gå till Radiohjälpen. Med två veckor kvar på kampanjen har närmare 200 000 kronor samlats in. Och det har inte varit svårt att få folk att ställa upp, berättar Traderas presschef Sofia Hagelin.
– Vi har inte bar gått ut till kända personer utan till alla medlemmar och svenska folket. Det är verkligen en rörelse där alla vill var med och hjälpa de mest utsatta, säger hon, och lägger till:
– Vi är jättetacksamma för mottagandet bland kända personer som brukar vara svåra att nå upptagna med sitt. När det gäller sportprofiler har vi haft ett bra samarbete med Next Level som har flera sportprofiler i sitt stall.