Kakor för en bättre upplevelse

Vi använder s.k. enhetsidentifierare eller kakor (cookies) för att anpassa innehåll och annonser till dig som användare, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik för att bli ännu bättre. Vi använder cookies för marknadsföring, statistik och användarspecifika inställningar för att skapa en bättre upplevelse för dig. Här kan du både spara dina kakor och äta dem!

Anpassa kakor
Strikt nödvändiga cookies
Dessa cookies är nödvändiga för att ge dig tjänster som är tillgängliga via vår webbplats och för att du ska kunna använda vissa funktioner på vår webbplats.

Utan dessa cookies kan vi inte erbjuda dig vissa tjänster på vår webbplats.
Funktionscookies
Dessa cookies används för att ge dig en mer personlig upplevelse på vår webbplats och för att komma ihåg val du gör när du använder vår webbplats.

Vi kan till exempel använda funktionalitetscookies för att komma ihåg dina språkinställningar eller komma ihåg dina inloggningsuppgifter.
Spårningscookies
Dessa cookies används för att samla in information för att analysera trafiken till vår webbplats och hur besökare använder vår webbplats.

Till exempel kan dessa cookies spåra saker som hur länge du spenderar på webbplatsen eller de sidor du besöker, vilket hjälper oss att förstå hur vi kan förbättra vår webbplats för dig.

Informationen som samlas in genom dessa spårnings- och prestandacookies identifierar inte någon enskild besökare.
Inriktnings- och reklamcookies
Dessa cookies används för att visa reklam som sannolikt kommer att vara av intresse för dig baserat på dina surfvanor.

Dessa cookies, som serveras av våra innehålls- och/eller reklamleverantörer, kan kombinera information som de samlat in från vår webbplats med annan information som de självständigt har samlat in om din webbläsares aktiviteter över deras nätverk av webbplatser.

Om du väljer att ta bort eller inaktivera dessa inriktnings- eller reklamcookies kommer du fortfarande att se annonser men de kanske inte är relevanta för dig.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor, exempelvis Youtube och Spotify.

Tillåt alla cookies
Tillåt valda
Landslagsstjärnan startar podd – Marabou sponsrar

Svenska fotbollslandslagets mångåriga målvakt Hedvig Lindahl blir programledare för en intervjupodd med uteslutande kvinnliga fotbollsspelare. ”Hela vägen mot målet – med Hedvig” görs i samarbete med med Next Level Studios och Marabou och lanseras den 1 juni.

Hedvig Lindahl, är till vardags proffs i spanska storklubben Atlético Madrid och förstamålvakt i svenska landslaget sedan många år tillbaka. Hon startar podcasten för att belysa ämnen kopplade till kvinnors utmaningar inom fotbollen, jämställdhet, utanförskap och nya samhällstrender.?I varje avsnitt intervjuar Hedvig en ny och aktuell fotbollspersonlighet. Samtliga gäster är kvinnor.

–?Jag tyckte det var viktigt att göra projektet för att få dela historier som kanske tidigare inte berättats, respektera det som varit och fylla kunskapsluckor inom svensk damfotboll och dess utveckling. Att få inspirera den nya  generationen till att fler ska vilja spela längre och att Sverige ska vara en fortsatt stark fotbollsnation. Jag kommer ta upp ämnen jag brinner för, på riktigt. Och även om jag inte är en utbildad journalist kan jag bidra med insikter som gör att podden förhoppningsvis kommer finna lyssnare och bli relevant, säger hon i ett pressmeddelande.

Mondelez chokladvarumärke Marabou står bakom podden som en del i deras satsning ”Tränarlyftet”, ett initiativ tillsammans med Svenska Fotbollförbundet som syftar till att få fler kvinnliga förebilder inom svensk fotboll.

– Vi ser Hedvigs nya podcast som en viktig plattform att synliggöra kvinnliga förebilder inom svensk fotboll och samtidigt belysa de utmaningarna flick- och damfotboll fortfarande har att jobba med, säger Helene Moland Daly, mediechef på Mondelez i en kommentar. 

15 stycken avsnitt är planerade från den 1 juni hela vägen till september. Idé och upphov står Next Level Studios för:?

– Den här satsningen från oss är inte bara rolig och aktuell, eftersom Hedvig fortfarande är aktiv och en legendar i svensk fotboll, utan också för att podden tar upp så angelägna och viktiga ämnen,  kommenterar Becky Palhus projektledare på Next Level Studios. 

Kreera web&design Logo