Vid sidan av stjärnkocken Niklas Ekstedt som redan ingår i stallet knyter NLG till sig kända klienter som Alf Tumble, Zeina Mourtada, Sofia Henriksson och Paul Svensson.
För två år sedan delade managementbyrån Next Level Group upp klienterna i ”NLG Sports”, med exempelvis Peter Forsberg och Carolina Klüft, och ”NLG Entertainment”, med Eva Röse och Pär Lernström. Nu lanserar bolaget en tredje vertikal – ”NLG Foods”, som fokuserar på mat och dryck.
Becky Palhus, creative sales med en bakgrund på Food & Friends, blir affärsområdesansvarig för den nya verikalen:
– Vi ser att mat- och drycksegmentet är fortsatt attraktivt, inte bara för publiken utan också för partners och annonsörer. Då kändes det naturligt att renodla vårt erbjudande mot marknaden med NLG Foods. Jag tror starkt på att detta ligger helt rätt i tiden, säger hon.
Niklas Ekstedt, har under en längre period varit en del av Next Level Group. Nu ansluter matprofiler som Zeina Mourtada, Paul Svensson, Sofia Henriksson och Alf Tumble.
Tanken är att klienterna i NLG Foods ska få hjälp med cookalongs/events, kommersiella samarbeten samt -medverkan – precis som Next Level Groups standarderbjudande för alla klienter.
Tillsammans når NLG Foods-klienterna över 555 000 följare bara på Instagram. Nya loggan för NLG Foods är framtagen av web- och designbyrån Kreera.